Specialanpassade quizkoncept
Finns det någon som inte gillar att delta i ett quiz då och då? Det är roligt, det är en utmaning och efteråt har du alltid fått nya insikter och kunskaper. I Sverige är quiz riktigt stort. Vissa kan åka till stranden med vänner och familj och spela quiz i flera timmar. Det är just det som inspirerade Cartamundi Nordic att skapa specialanpassade quizkoncept som en snabblösning för kunderna. Om du letar efter ett kul sätt att få ut ditt varumärke så kanske det här är något för dig.
Så hur funkar det egentligen?
Vi erbjuder en kortleksbox med frågor och svar i olika kategorier som är särskilt framtagen för dig. På baksidan av varje kort finns din logotyp eller ditt varumärke. Om du vill lägga till varumärkesrelaterat innehåll skapar vi gärna en extra quizkategori om ditt företag eller ett ämne som du vill ta upp.
Olika kunder, olika koncept
Här är två exempel på quizspel som vi har tagit fram i samarbete med två intressanta kunder.
En av våra kunder var det välkända fruktmärket Chiquita. Vi skapade en stimulerande uppsättning frågor inom olika kategorier som geografi, idrott, fotboll, ishockey, film/TV, Eurovision, mat & dryck, skvaller & kändisar. I den här kampanjen lade vi till en särskild Chiquitakategori med alla möjliga frågor om företagets historia.
Tillsammans med det svenska lagerölmärket Norrlands Guld, som profilerar sig med att chilla och vara sig själv, skapade vi något annorlunda. De ville ha ett frågespel som kunde sätta guldkant på folks sommarupplevelser. Därför valde de kategorier om musik, och lyckades på så sätt knyta till sig en stor mängd yngre människor.
Quizza ditt märke
Båda dessa exempel visar hur Cartamundi kan hjälpa dig att få ut en enkel men ändå högeffektiv kampanj på marknaden. Genom att bara lägga till quizkoncept som är tidlösa, festliga, attraktiva och utan svårighet kan anpassas till just ditt märke. Hör av dig till oss om du tror att detta kan vara något för dig. Vi hjälper dig att ta reda på hur du kan ”quizza ditt märke”.
Kontakt
Vill du starta ditt eget spelkort eller brädspel? Komma i kontakt!